A aplicação do regime jurídico da publicidade ao sector da moda: Algumas questões

Date

2019-02

Embargo

Advisor

Coadvisor

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Faculdade de Direito da Universidade Nova de Lisboa
Language
Portuguese

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Alternative Title

Abstract

A publicidade assume um papel determinante no sector da moda, especialmente para efeitos da construção de valores simbólicos. A regulação do conteúdo e da forma das mensagens coincide hoje respetivamente com a proibição da discriminação em relação ao sexo e com as opiniões aparentemente pessoais manifestadas por líderes de opinião, em detrimento das modalidades tradicionais de ilícito publicitário. Acresce que a personalização da comunicação comercial em ambiente digital depende do recurso a instrumentos de recolha e tratamento de dados pessoais, que tendem a suscitar um problema de tutela da privacidade dos destinatários.
Advertising has an important role in the fashion sector, mainly for the purposes of building symbolic values. The regulation of messages’ content and form matches nowadays respectively with the prohibition of gender based discrimination and with the seemingly personal opinions put forward by opinion leaders, to the detriment of the traditional kinds of illegal advertising. Furthermore, the customization of commercial communication in the digital world depends on the use of collection and processing of personal data instruments, which tend to raise a problem in terms of recipients’ privacy protection.

Keywords

Publicidade, Consumidores, Digital, Privacidade, Advertising, Consumers, Digital, Privacy

Document Type

Book part

Publisher Version

Dataset

Citation

Amorim, A. (2019). Aplicação do regime jurídico da publicidade ao sector da moda: Algumas questões. In L. C. Abreu, & F. P. Coutinho (coords.), Direito da moda (vol. 1, pp. 157-183). Disponível no Repositório UPT, http://hdl.handle.net/11328/2838

Identifiers

TID

Designation

Access Type

Open Access

Sponsorship

Description