Nogueira, Sónia

A carregar...
Foto do perfil
Endereço de Email
Data de nascimento
Cargo
Último Nome
Nogueira
Primeiro Nome
Sónia
Nome
Sónia Nogueira
Biografia
Doutorada em Marketing e Estratégia pela Universidade do Minho, Universidade de Aveiro e Universidade da Beira Interior, desde janeiro de 2014. Mestrado em Gestão de empresas com especialização em Marketing desde janeiro de 2006, pela Universidade do Minho. Com experiência prática de mais de 15 anos em empresas na direção de marketing e gestão da qualidade (em setor automóvel - marcas de luxo) onde dirigia uma equipa de cerca de 10 colaboradores incluindo o call center da empresa. Exercício de atividade docente há mais de 7 anos na área do marketing, estratégia e comunicação da marca. CEO e fundadora da empresa Just Natur (Turismo e eventos de marketing cultural). Professora auxiliar na Universidade Portucalense onde coordena a Licenciatura de Marketing, coordena a comissão de estágio do 1º Ciclo em Marketing. Investigadora no Centro de investigação REMIT na Universidade Portucalense. Além disso exerce também como docente convidada na Universidade do Minho igualmente nas áreas de Gestão estratégica e marketing. Principais interesses de investigação: Marketing e Estratégia, Comunicação da Marca, Marketing de Turismo, Stakeholders.
Projetos de investigação
Unidades organizacionais
Organização
REMIT – Research on Economics, Management and Information Technologies
Centro de investigação que que tem como objetivo principal produzir e disseminar conhecimento teórico e aplicado que possibilite uma maior compreensão das dinâmicas e tendências económicas, empresariais, territoriais e tecnológicas do mundo contemporâneo e dos seus efeitos socioeconómicos. O REMIT adota uma perspetiva multidisciplinar que integra vários domínios científicos: Economia e Gestão; Ciências e Tecnologia; Turismo, Património e Cultura. Founded in 2017, REMIT – Research on Economics, Management and Information Technologies is a research unit of Portucalense University. Based on a multidisciplinary and interdisciplinary perspective it aims at responding to social challenges through a holistic approach involving a wide range of scientific fields such as Economics, Management, Science, Technology, Tourism, Heritage and Culture. Grounded on the production of advanced scientific knowledge, REMIT has a special focus on its application to the resolution of real issues and challenges, having as strategic orientations: - the understanding of local, national and international environment; - the development of activities oriented to professional practice, namely in the business world.

Resultados da pesquisa

A mostrar 1 - 1 de 1
  • PublicaçãoAcesso Restrito
    The perception of tourists regarding the importance of influencers in shaping the image of a tourist destination: The case of Melgaço (Portugal)
    2024-03-15 - Xavier, Gysele; Nogueira, Sónia; Vareiro, Laurentina
    In today's digital world, certain individuals possess the ability to convey a message to others, commonly known as influencers, with the power to inspire and influence their respective followers. This study aims to assess tourists' perception of the importance of influencers in shaping the image of a tourist destination, specifically in Melgaço, Portugal. The study seeks to understand the factors that motivated tourists' most recent visit to the Melgaço region, gauging the degree of influence exerted by influencers in the decision to visit and their impact on tourists' purchasing behavior in the region. Data were collected through an online questionnaire survey conducted between December 2021 and January 2022, and data analysis was carried out using SPSS software. The analysis compared three generations (X, Y, and Z) and revealed that the user-generated content (e-WOM) is not yielding the desired effects concerning the Melgaço region, neither in terms of motivation for visiting nor in the perception of the Discover Melgaço brand. These findings may justify a greater focus on digital marketing efforts and the role of influencers in the region.