Carvalho, João M. S.

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Último Nome

Carvalho

Primeiro Nome

João M. S.

Nome

João M. S. Carvalho

Biografia

João M. S. Carvalho é Professor Associado com Agregação da Universidade Portucalense. É investigador do REMIT – Investigação em Economia, Gestão e Tecnologias de Informação (Universidade Portucalense), no CICS.NOVA – Centro Interdisciplinar em Ciências Sociais (Universidade Nova de Lisboa e Universidade do Minho), do InED – Centro de Investigação e Inovação em Educação (Escola Superior de Educação do Instituto Politécnico do Porto), e do Centro de Estudos Globais da Universidade Aberta. Licenciado em Gestão de Empresas, Pós-graduado em Gerontologia Social, Mestre em Economia e Doutorado em Ciências Empresariais. Trabalhou durante 15 anos na indústria farmacêutica. A nível nacional e internacional tem publicado vários livros, capítulos de livros e artigos em revistas científicas. Afiliação: REMIT – Research on Economics, Management and Information Technologies. DEG - Departamento de Economia e Gestão.

Projetos de investigação

Unidades organizacionais

Organização
REMIT – Research on Economics, Management and Information Technologies
Centro de investigação que que tem como objetivo principal produzir e disseminar conhecimento teórico e aplicado que possibilite uma maior compreensão das dinâmicas e tendências económicas, empresariais, territoriais e tecnológicas do mundo contemporâneo e dos seus efeitos socioeconómicos. O REMIT adota uma perspetiva multidisciplinar que integra vários domínios científicos: Economia e Gestão; Ciências e Tecnologia; Turismo, Património e Cultura. Founded in 2017, REMIT – Research on Economics, Management and Information Technologies is a research unit of Portucalense University. Based on a multidisciplinary and interdisciplinary perspective it aims at responding to social challenges through a holistic approach involving a wide range of scientific fields such as Economics, Management, Science, Technology, Tourism, Heritage and Culture. Grounded on the production of advanced scientific knowledge, REMIT has a special focus on its application to the resolution of real issues and challenges, having as strategic orientations: - the understanding of local, national and international environment; - the development of activities oriented to professional practice, namely in the business world.

Resultados da pesquisa

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  • PublicaçãoAcesso Restrito
    The ties of business: A humanistic perspective of innovation, entrepreneurship and sustainability
    2018-07-30 - Carvalho, João M. S.
    This is a book that explains how an organisation can be started and managed to be successful. It presents several models – TIES, 4i, 8P’IDM, REQI, BBCM, Strategic Planning, Societal Sustainability, among others – that help entrepreneurs and intrapreneurs to innovate, analyse information, implement new ventures and assess internal and external organisational impacts. The text is based in dozens of scientific papers, book chapters and other books, defending a new approach to management that considers the human being as the centre of human endeavour. The ideas developed in the book provide an opportunity to reflexion and analysis of the New Testament’s messages, namely of the words of Jesus Christ. This book is useful to everyone, in particular to entrepreneurs, managers, and university teachers and students.
  • PublicaçãoAcesso Aberto
    Homo Sapiens Entrepreneurensis: The Base Business Creation Model
    2025-02-01 - Carvalho, João M. S.
    This book allows anyone to understand an entrepreneur's main characteristics and challenges and what is to be market-oriented. Why do we often complain about the providers of the products we need and the products themselves? Based on a theoretically sound background, the Base Business Creation Model is presented, which helps to test any business idea in all diverse contexts, private or public, for-profit or not-for-profit, even within a company, as a manifestation of intrapreneurship. This model includes the assessment of economic and financial viabilities, contributing to diminishing the probability of failure, which is relatively high among start-ups. Step-by-step, the entrepreneurs learn how to test their concepts of the product (good, service, idea, experience, behaviour, information), aiming at satisfy human and social needs, passing through the evaluation of the business opportunity, the design of a business model, and the assessment of its financial viability. Then, if the business concept has a reasonable probability of success, the entrepreneur can prepare a complete business plan using the Advanced Business Creation Model.
  • PublicaçãoAcesso Restrito
    Modelo integrado para a criação de desenvolvimento de negócios
    2021 - Carvalho, João M. S.
    Este livro desenvolve a teoria dos modelos de criação de negócio, visando apresentar um método aperfeiçoado que facilite o processo de empreendedorismo e inovação, tanto para star-ups como para organizações já existentes, permitindo uma avaliação rápida da sua viabilidade financeira, assim como o desenho global de um plano de negócios.
  • PublicaçãoAcesso Aberto
    Planeamento estratégico: guia para o sucesso
    2023-04 - Carvalho, João M. S.
    O planeamento estratégico é uma ferramenta de gestão muito conhecida, com provas dadas nas melhores empresas do mundo. [...]