Travel experience ecosystem model: building travel agencies.

dc.contributor.authorSalvado, Josefina
dc.date.accessioned2014-08-11T14:02:04Z
dc.date.available2014-08-11T14:02:04Z
dc.date.issued2011
dc.description.abstractThe Portuguese tourism distribution recognizes in the digital economy drivers - based on e -business, collaborative networks and information exchange - an incentive to pro- ductivity and rendibility, leading to sustainable competitive advantages. Travel agencies live currently in a darwinian business -oriented environment, where only resilient entrepreneurs are able to survive. This framing allows the genesis of a new theoretical archetype of travel agencies, the “TEEM -Travel Experience Ecosystem Model” observing several organizational strategies and concepts, such as Resilient Virtual organizations, digital Customer Ecosystems, Collaborative Value Chain and Co -Creation travel experiences, as well as new types of open Source Innovation trough Social Web.pt
dc.description.abstractLa distribución turística en Portugal reconoce en los controladores de la econo- mía digital - basado en e -business, redes de colaboración e intercambio de información - un incentivo a la productividad y rentabilidad, dando lugar a ventajas competitivas sostenibles. Las agencias de viajes viven actualmente en un entorno darwinista orientada a los negocios, donde sólo los empresarios resilientes son capaces de sobrevivir. Este marco hace posible la génesis de un nuevo arquetipo teórico de las agencias de viajes, el “TEEM -Travel Experience Ecosistemas Model” la observación de varias estrategias de organización y conceptos, como por ejemplo, “Resilient Virtual organizations”, “digital Customer Ecosystems”, “Collabora- tive Value Chain” y “Co -Creation” de experiencias de viajes, así como nuevos tipos de “open Source Innovation” a través de web social.pt
dc.description.abstractA distribuição turística reconhece nos drivers da economia digital – baseadas no e -business, no trabalho colaborativo e na troca de informação - um efeito incentivador da pro- dutividade e da rendibilidade, conduzindo a vantagens competitivas sustentáveis. As agências de viagens vivem actualmente num ambiente de negócios darwiniano, onde apenas empre- endedores resilientes conseguem sobreviver e crescer. Este enquadramento torna possível a génese de um arquétipo de agência de viagens, que designamos por “TEEM -Travel Experien- ce Ecosystem Model”, sustentado em vários conceitos e estratégias, tais como organizações Virtuais Resilientes, Ecossistemas digitais dos Consumidores, Cadeias de Valor Colaborati- vas Collaborative e da Co -Criação de experiencias de viagens, e ainda a adopção de sistemas abertos de inovação usando as redes sociais.pt
dc.identifier.citationSalvado, J.O.M.G. (2011). Travel experience ecosystem model: Building travel agencies. European Journal of Tourism, Hospitality and Recreation, 2(1), 95-116.pt
dc.identifier.issn1647-9254
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11328/890
dc.language.isoengpt
dc.rightsopen accesspt
dc.subjectDigital economy driverspt
dc.subjectTourism distributionpt
dc.subjectTravel agenciespt
dc.subjectBusiness resiliencept
dc.subjectCo -creationpt
dc.subjectVectores de la economía digitalpt
dc.subjectDistribución turísticapt
dc.subjectAgencias de viajespt
dc.subjectResiliencia de negociospt
dc.subjectCo -creaciónpt
dc.subjectVectores da economia digitalpt
dc.subjectDistribuição turísticapt
dc.subjectAgências de viagenspt
dc.subjectNegócios resilientespt
dc.subjectCo -criaçãopt
dc.titleTravel experience ecosystem model: building travel agencies.pt
dc.typejournal articlept
dspace.entity.typePublicationen

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Travel experience ecosystem model-2011.pdf
Size:
570.86 KB
Format:
Adobe Portable Document Format