Borges, Germano

A carregar...
Foto do perfil

Endereço de Email

Data de nascimento

Cargo

Último Nome

Borges

Primeiro Nome

Germano

Nome

Germano Borges

Biografia

Professor Auxiliar no Departamento de Psicologia e Educação na Universidade Portucalense e Professor Convidado equiparado a Professor Auxiliar no Departamento de Ciências Sociais da Educação da Universidade do Minho. Licenciado em Sociologia, Mestre em Sociologia na especialidade de Empreendedorismo e Serviço Social, Doutor em Ciências da Educação, na especialidade de Sociologia da Educação e Política Educativa. Perito externo na avaliação externa de escolas (IGEC). Tem investigado no domínio da sociologia da educação, sobressaindo os temas dos percursos estudantis, meritocracia e excelência académica. Afiliação: I2P - Instituto Portucalense de Psicologia. DPE - Departamento de Psicologia e Educação.

Projetos de investigação

Unidades organizacionais

Organização
CINTESIS.UPT - Centro de Investigação em Tecnologias e Serviços de Saúde
Centro de Investigação em Tecnologias e Serviços de Saúde (CINTESIS.UPT), former I2P, is an R&D unit devoted to the study of cognition and behaviour in context. With an interdisciplinary focus, namely on Education, Translational and Applied Psychology

Resultados da pesquisa

A mostrar 1 - 1 de 1
  • PublicaçãoAcesso Restrito
    Social Educators’ initial and in-service training: Community projects as promoters of professional development
    2024-07-16 - Carvalhais, Lénia; Borges, Germano
    Promoting social justice, fighting against social inequalities, and minimizing the risks and dangers faced by society’s most vulnerable groups are the aims of socio-educational intervention actions promoted by Social Educators in community projects. Using a qualitative and interpretative case study research methodology, this study sought to understand, from the perspective of Social Educators (n = 13) who graduated from a university in the north of Portugal between 2018 and 2022, how and if the experience of working in a community project during initial and in-service training enriches and/or alters their work. The results showed that the participation of Social Educators in community projects deconstructs an excessively individualistic view of intervention, with Social Educators highlighting the social and educational conditions that shape the target audiences in an action that is required to be holistic and legitimized by the members of the communities in which they operate.