Cayolla, Ricardo

A carregar...
Foto do perfil

Endereço de Email

Data de nascimento

Cargo

Último Nome

Cayolla

Primeiro Nome

Ricardo

Nome

Ricardo Roseira Cayolla

Biografia

Currently, Ricardo Roseira Cayolla is an Associate Professor at Portucalense University. Ricardo is the scientific coordinator of the Consumer Neuroscience Lab, from the investigation unit REMIT (research in economics, management and information technologies). His main research area is marketing/sport management focusing on consumer neuroscience, consumer brand relationships, and sustainability. Ph.D. in Marketing and Strategy, Ricardo Cayolla has also a course in Design Thinking for Business Innovation in ESADE. He is a Sports Specialist, presenting and advocating a thesis about his training system in tennis, applied for over twenty years. Beyond the academic field, former professional tennis player, Ricardo is also a tennis coach, writer, sports manager, and with a presence in the media. He owns a Tennis Academy and has written seven books. He’s also a commentator in Eurosport Portugal in tennis. Afiliação: REMIT | Consumer Neuroscience Research Lab

Projetos de investigação

Unidades organizacionais

Organização
REMIT – Research on Economics, Management and Information Technologies
Centro de investigação que que tem como objetivo principal produzir e disseminar conhecimento teórico e aplicado que possibilite uma maior compreensão das dinâmicas e tendências económicas, empresariais, territoriais e tecnológicas do mundo contemporâneo e dos seus efeitos socioeconómicos. O REMIT adota uma perspetiva multidisciplinar que integra vários domínios científicos: Economia e Gestão; Ciências e Tecnologia; Turismo, Património e Cultura. Founded in 2017, REMIT – Research on Economics, Management and Information Technologies is a research unit of Portucalense University. Based on a multidisciplinary and interdisciplinary perspective it aims at responding to social challenges through a holistic approach involving a wide range of scientific fields such as Economics, Management, Science, Technology, Tourism, Heritage and Culture. Grounded on the production of advanced scientific knowledge, REMIT has a special focus on its application to the resolution of real issues and challenges, having as strategic orientations: - the understanding of local, national and international environment; - the development of activities oriented to professional practice, namely in the business world.

Resultados da pesquisa

A mostrar 1 - 1 de 1
  • PublicaçãoAcesso Aberto
    Marketing e Tecnologias
    2020-09 - Reis, José Luís; Peter, Marc K.; Loureiro, Sandra; Bogdanović, Zorica; Vitor, José Avelino; Cayolla, Ricardo
    Este número especial da RISTI é composto pelos trabalhos escritos em espanhol e em português aceites para apresentação e discussão na Conferência Internacional de Marketing e Tecnologias de 2020 (ICMarkTech’20), que contou com o apoio do ISCTE - Instituto Universitário de Lisboa e da AISTI (Associação Ibérica de Sistemas e Tecnologias de Informação) e que se realizou em Lisboa, Portugal, de 8 a 10 de outubro de 2020.