Santos, Susana

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Santos

Primeiro Nome

Susana

Nome

Susana Santos

Biografia

Susana Santos é psicóloga clínica, psicoterapeuta cognitivo-comportamental e professora auxiliar na Universidade Portucalense. É membro investigador do I2P e colaboradora no CINTESIS. Desde 2011 é também investigadora colaboradora do CINEICC, da FPCE-UC. Em 2017 concluiu doutoramento em psicologia intitulado “Adaptação individual e familiar no cancro pediátrico: Fatores e contextos de influência” na FPCE-UC. A sua investigação tem se centrado na adaptação individual no contexto da saúde (cancro, asma, infertilidade). Mais recentemente, sobre as abordagens da TCC (3ª geração) e sobre as estratégias de regulação emocional. Afiliação: I2P - Instituto Portucalense de Psicologia. DPE - Departamento de Psicologia e Educação. Centro de Investigação em Neuropsicologia e Intervenção Cognitivo-Comportamental (CINEICC), Universidade de Coimbra.

Projetos de investigação

Unidades organizacionais

Organização
CINTESIS.UPT - Centro de Investigação em Tecnologias e Serviços de Saúde
Centro de Investigação em Tecnologias e Serviços de Saúde (CINTESIS.UPT), former I2P, is an R&D unit devoted to the study of cognition and behaviour in context. With an interdisciplinary focus, namely on Education, Translational and Applied Psychology

Resultados da pesquisa

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  • PublicaçãoAcesso Restrito
    Delivering Group Lifestyle Triple P through digital practice: A case study with Portuguese parents
    2021-01-27 - Canário, Catarina; Abreu-Lima, Isabel; Silva-Martins, Marco; Campos, Joana; Rodrigues, Catarina Enes; Tavares, Mónica; Mansilha, Helena; Torres, Sandra; Lemos, Marina Serra; Cruz, Orlanda; Santos, Susana
    The purpose of the current study was to explore the delivery of the Group Lifestyle Triple P (GLTP) parent group programme through digital practice. Eight mothers of obese children aged 6–11 were recruited from a university hospital. Using a mixed-methods approach, the study sought to characterise the perceived changes throughout the intervention and explore the outcome measures on children’s BMI z-score, weight-related behaviour problems, parents’ self-efficacy, interparental conflict and parenting styles assessed pre- and post-intervention. Participants identified changes in themselves, in positive parenting, and in their ability to manage children’s nutrition and physical activity, contributing to improve children’s lifestyle behaviours. The clinical results were similar to the findings of studies in which GLTP was delivered in-person. Delivering GLTP through digital practice seems to be a possible way of implementing the intervention, particularly during the COVID-19 pandemic.