Aferição cognitiva das ferramentas Web X.0.

Date

2012

Embargo

Advisor

Coadvisor

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Language
Portuguese

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Alternative Title

Abstract

As ferramentas Web 2.0 e 3.0 estão ao alcance de todos, nomeadamente ao serviço do ensino. Mas nem sempre são usadas da melhor forma, sendo muitas das vezes uma tropia ao sucesso do ensino-aprendizagem. Este artigo pretende criar uma forma de avaliar e validar as características das ferramentas web na vertente ensino, para que possam ser reutilizá-las na aprendizagem. Foram analisadas as principais ferramentas web utilizadas pelos alunos e criada uma grelha que permitiu aferir as potencialidades cognitivas das mesmas, identificando desta forma quais as ferramentas web com maiores capacidades no domínio da aprendizagem. Web Tools 2.0 and 3.0 are available to everyone, including at the service of education. But not always used optimally, and often a tropy to the success of teaching and learning. This article aims to create a way to assess and validate the characteristics of web tools in the shed so that teaching can be reuse in learning. We analyzed the main web tools used by students and created a grid that allowed the assessment of the cognitive potential of the same, thus identifying which tools web with greater capabilities in the field of learning.

Keywords

Ferramentas web, Ensino, Aprendizagem, Web Tools, Teaching, Learning

Document Type

conferenceObject

Publisher Version

Dataset

Citation

Peixoto, N., & Sobral, S.R. (2012). Aferição cognitiva das ferramentas Web X.0. In Atas da Conferência Ibérica ieTIC 2012, Bragança.

Identifiers

TID

Designation

Access Type

Open Access

Sponsorship

Description